Makroekonomika za poduzetnike – syllabus

  • Nacionalno gospodarstvo i poslovanje poduzeća. Poslovno okruženje i poslovna ekonomika. Ekonomika i svijet poslovanja.
  • Poslovni i poduzetnički sektor u Republici Hrvatskoj. Značenje i uloga malih i srednjih poduzeća.
  • Razlozi intervencije države na tržištu. Država i poduzeće, zaštita tržišnog natjecanja.
  • Država i tržište, privatizacija i regulacija.
  • Poslovanje u međunarodnom okruženju, multinacionalne kompanije, međunarodna trgovina, WTO, trgovinski blokovi.
  • Makroekonomsko okruženje poslovanja poduzeća u Republici Hrvatskoj.
  • Bilanca plaćanja i tečaj, tečajni režimi.
  • Novac i kamatna stopa, funkcije novca, financijski sustav i novčano tržište.
  • Poslovni ciklusi, novac i BDP, nezaposlenost i inflacija, poslovna očekivanja i investicije, učinak akceleratora.
  • Makroekonomske politike (1) – politike potražnje (demand side policy), fiskalna i monetarna politika.
  • Makroekonomske politike (2) – politike ponude (supply side policy), industrijska politika, regionalna i urbana politika.
  • Međunarodne ekonomske politike i međunarodna makroekonomska koordinacija, međunarodni poslovni ciklusi, ekonomska politika EU, europska monetarna unija, optimalno valutno područje.
Predmet se predaje na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu. Za opis predmeta klikni na slijedeći link:

Makroekonomika za poduzetnike